Wie ben ik?
Ik ben Wendy Deering.
Ik ben therapeut/coach, docent in het VO en ervaringsdeskundige in verleden en heden.
Ik heb op mijn levenspad de nodige leuke en minder leuke ervaringen opgedaan. Deze ervaringen hebben mij gemaakt tot wie ik nu mag zijn en ik had om die reden geen van deze ervaringen kunnen of willen missen in de ontwikkeling van mijn persoon.
Ik heb een open mind en ben graag in gesprek met mensen, de manier waarop mensen denken en doen intrigeert mij enorm en prikkelt mijn nieuwsgierigheid.
ik vind heel veel dingen leuk om te doen maar heb een duidelijke passie voor mens, dier en natuur die zich uit in wandelvakanties, diepe gesprekken of simpel gezegd het juiste doen wanneer nodig voor een ander....

De mens
Ik zou mezelf typeren als een gevoelig, empathisch persoon met het hart op de juiste plek, die blij wordt van het geluk van anderen.
Ik hou van humor, van een ander of om zelf te doen want lachen maakt blij!
Ik kan eigenwijs zijn als ik denk dat ik echt gelijk heb. Ik heb een hekel aan onrecht. Ik kan huilen bij films en de slappe lach hebben om de ietwat gekke acties van mijn kinderen of rake opmerkingen van cliënten en leerlingen.
Respect staat bij mij hoog in het vaandel en dat probeer ik ook naar iedereen uit te dragen. Ik heb een open blik en ben van tweede en zelfs derde kansen. ik ben over het algemeen overtuigd dat er goedheid in een ieder zit en ga graag daarnaar op zoek.
Ik ben ervan overtuigd dat achter de meest ogenschijnlijke negatieve gedragingen een goede bedoeling zit! Eerlijkheid naar anderen is wat ik altijd nastreef en dat ik daarbij soms ook direct kan zijn en niet altijd de gewenste boodschap breng hoort daarbij.
Ik ben altijd nieuwsgierig naar het waarom, om die reden ben ik geïnteresseerd in (oude) culturen en geschiedenis. Ik ben een denker en een dromer en om gedachtes en dromen hun plek te geven sport ik graag.

De jongerencoach
Ik sta al jaren met heel veel passie en liefde voor jongeren voor de klas in het VO.
Door de jaren heen merkte ik, dat naast het overbrengen van mijn tweede passie, de Franse taal, vooral de begeleiding van jongeren die op de één of andere manier vastliepen mij intrigeerde.
Ze kwamen vaak naar mij toe op voor mij onverwachte momenten en deelden als vanzelf wat hen bezighield zonder dat ik daarom had gevraagd. Toen kreeg ik langzaamaan door dat ze niet zouden komen als ik niets te bieden had.
Wat had ik dan te bieden en wat zat er toch achter hun gedrag?
Omdat ik schijnbaar de neiging heb om verder te kijken dan het gedrag van een kind of jongere, hebben ze zich op de één of andere manier meer gezien gevoeld en dus zochten ze erkenning en begrip.
Pas veel later heb ik begrepen dat hier een taak voor mij was weggelegd.
Ik heb dus veel affiniteit met jongeren die door bepaald gedrag niet worden gezien voor wie ze zijn.
Voor mij is het duidelijk geworden dat bepaald gedrag en bepaald gevoel voortkomt uit een onderliggende problematiek.
We zijn allemaal jong geweest, we hebben allemaal zo onze strubbelingen en vervelende periodes gekend. Vergeet niet dat het brein van een jongere volop in ontwikkeling is en ze soms gewoonweg handvatten nodig hebben om te kunnen omgaan met bepaalde situaties.
Als ervaringsdeskundige en omdat ik van betekenis wil zijn voor jongeren heb ik besloten om jongerentherapeut te worden en mijn eigen praktijk te beginnen. Mijn hoop is dat ik verschil mag en kan gaan maken in het leven van jongeren en ze de juiste handvatten kan meegeven!
